Kakkoskierros sarjakuva-albumi

Koko joukko suomalaisia sarjakuvataiteilijoita kannusti Pekka Haavistoa presidentinvaalien toisella kierroksella. Hyväntekeväisyysalbumissa esittäytyvät niin suomalaisen sarjakuvan veteraanit kuin uudemmat nimet.

Valtio

Rosa Meriläinen opiskeli politiikkaa samanaikaisesti Tampereen yliopiston politiikan tutkimuksen laitok­sella ja käytännön politiikassa. Hän havaitsi, etteivät kaikki valtio-opilliset viisaudet ja periaatteet näy elä­västi arjen politiikassa. Jotkin teoriat tuntuivat jää­vän vaille vastinetta todellisuudessa.

Puheet ovat tekoja

Ex-kansanedustaja Rosa Meriläiselle henkilökohtainen on ollut hyvin poliittista. Hänen tiensä Tampereen saparopäisestä ylioppilaskunnan tasa-arvoprojektisihteeristä vihreiden kansanedustajaksi ja varapuheenjohtajaksi on ollut elämyksekäs ja työläs - tarjoten sekä räväkkää naurunremakkaa että tuskan kyyneliä.

Edellä - Vihreä liitto 20 vuotta

Kirja antaa monipuolisen näkökulman Vihreän liiton historiaan. Eri kirjoittajat ovat Vihreän liiton uuden arkiston avulla tutkiskelleet puolueen eri vaiheita. Kirjan aloittaa dosentti Sulevi Riukulehdon katsaus kansainvälisen vihreän liikkeen historiaan ja päättää professori Juha Sihvolan visiointi liikkeen tulevaisuuden mahdollisuuksista.

Maailman kansalainen - Tarja Cronberg

Kirja kertoo Tarja Cronbergin tiestä Tanskan ja New Yorkin kautta Pohjois-Karjalaan Höytiäisen Teerisaareen. Tarja Cronberg pohtii politiikkaa, tutkimusta, tasa-arvoa, sosiaalista vanhemmuutta ja luonnonsuojelua. Hän on avoin myös puhuessaan avioerosta, lapsen ja aviomiehen kuolemasta ja Teerisaaren vanhan kodin tuhoutumisesta.

Vihreä on kasvun väri - Ympäristöstä, taloudesta ja politiikasta

Ihmiskunnan hyvinvointi riippuu ympäristöstä. Silti sitä tärvätään häikäilemättä. Ympäristön laiminlyöminen tulee kalliiksi terveydelle, taloudelle ja turvallisuudelle.